رفتار دختر در مراسم خواستگاری

رفتار دختر در مراسم خواستگاری

جهت آشنایی با رفتارهای دختر در مراسم خواستگاری و چگونگی برخورد آن با داماد و خانواده داماد این مقاله را به دقت مطالعه کنید.
فهرست
پوشش دختر در مراسم خواستگاری

نوع پوشش دختر در مراسم خواستگاری

در این مراسم سعی کنید در حین زیبایی سنگین بودن خود را حفظ کنید و از پوشیدن لباس‌های نامتعارف و جلف خودداری کنید. پوشش مراسم خواستگاری باید متناسب با فرهنگ خانوادگی، لباسی دخترانه و درخور شان انتخاب شود.

نوع آرایش خواستگاری

در آرایش کردن افراط نکنید

آرایش غلیظ اصلا مناسب مراسم خواستگاری نمی‌باشد.آرایش دخترانه و ملایم گزینه مناسبی برای این مجالس می‌باشد. سعی کنید از رنگ رژ و رژگونه‌ای استفاده کنید که با رنگ پوست شما همخوانی بیشتری دارد. برای زیبایی هرچه بیشتر رنگ رژ و سایه را متناسب با رنگ لباس خود انتخاب کنید.

نوع نشستن و ارتباط چشمی دختر در مراسم خواستگاری چگونه باید باشد؟

در این مراسم با رعایت احترام مکانی مناسب برای نشستن را انتخاب کرده و از ارتباط چشمی غافل نشوید. ارتباط چشمی مهم‌ترین فاکتور زبان بدن می‌باشد. این ارتباط باید مداوم و به صورت لحظه‌ای صورت گیرد. به هیچ‌وجه به مهمانان زل نزنید. برقراری ارتباط چشمی نشانه تایید و اهمیت دادن به حرف‌های طرف مقابل می‌باشد.

دسته بندی سوالات

سوالات خود را دسته‌بندی کرده و بدون خجالت بپرسید

خوب است پیش از مراسم خواستگاری لیستی از سوالات مدنظر تهیه کرده و در زمان مناسب از داماد بپرسید. این سوالات در شناخت هرچه بهتر داماد و خصوصیات رفتاری‌اش موثر خواهد بود. سوالات باید صریح و بدون خجالت پرسیده شود.

 

جهت آشنایی با سوال‌های مناسب مراسم خواستگاری در جلسه خواستگاری چه سوالاتی بپرسیم؟ این مقاله را حتما مطالعه کنید.

بیشتر شنونده باشید تا با گوش‌دادن به شخصیت فرد پی ببرید.

سعی کنید بیشتر شنونده باشیدو از زیاده‌گویی بپرهیزید. متکلم وحده بودن حوصله طرف مقابل را سر برده و ممکن است تمایلی به گوش‌دادن نداشته باشد. هر از گاهی حرف‌های داماد را تایید کنید تا بداند برای صحبت‌هایش ارزش قائل هستید.

سنجیده صحبت کنید

در هنگام صحبت کردن سنجیده، آرام و با متانت حرف بزنید. از دروغ گفتن و فخرفروشی اجتناب کنید. سیر کردن در گذشته را فراموش کنید و بیشتر در مورد زمان حال و اهدافتان در آینده صحبت کنید.

توجه به زبان بدن در خواستگاری

زبان بدن مهم است

توجه به زبان بدن طرف مقابل در زمان خواستگاری شما را از خصوصیات رفتاری داماد آگاه می‌سازد. چشم پاکی، اضطراب، اعتماد به نفس، صداقت ، غرور و علاقه‌مندی همه با دقت به این خصیصه رفتاری به درستی نمایان می‌شود.

بازی کردن با موها نشانه حس خوب به شما، ارتباط چشمی قوی به دلیل ایجاد علاقه‌ و تمایل به شناخت بیشتر شما، نزدیک کردن دست‌ها به هم‌دیگر و چک‌کردن مداوم تلفن همراه عدم حس خوب و نداشتن علاقه به صحبت کردن با شما را نشان می‌دهد.

در مکان حال باشید

در مراسم خواستگاری همه حواستان به این روز سرنوشت‌ساز و مهم باشد. بهتر است تمرکز خود را بر روی سوالات مطرح‌شده و جواب‌های خواستگار معطوف کنید. از این شاخه و آن شاخه پریدن را فراموش کرده و صحبت در مورد مسائل مهم را اولویت قرار دهید.

از نقش بازی کردن پرهیز کنید

سعی کنید خود واقعیتان باشید. برخی از خصوصیات رفتاری خود را نمایان کنید و در مورد آن‌ها صحبت کنید و نظر داماد را در موردشان جویا شوید. در این مراسم جوگیر نشده و توقعاتی که امکان برآورده کردنش را ندارید را قبول نکنید. اگر از داماد خوشتان آمده در جلسه اول آمادگی کامل خود را برای ازدواج نشان ندهید.

کمی با تامل و صبور باشید. اعتماد به نفس خود را در این مراسم حفظ کرده و در این حال فروتن باشید. لبخند زدن را فراموش نکنید چرا که خشک و عبوس بودن خواستگار را زده می‌کند. در عین حال از خندیدن با صدای بلند جلوگیری کنید. همچنین از مقایسه این خواستگار با خواستگارهای پیشین خودداری کنید.

راههای کاهش استرس در مراسم خواستگاری

راهکارهای کاهش استرس در مراسم خواستگاری

  • در مورد سوالات و گفتگوی خود قبل از مراسم خواستگاری فکر کنید.
  • چند ساعت قبل از برگزاری مراسم کاملا آماده باشید.
  • در شب قبل خواب کافی داشته باشید تا سرحال و با نشاط باشید.
  • مراسم خواستگاری را خلوت برگزار کنید.
  • افکار منفی را از خود دور کنید.
  • از تجربه مادر و یا خواهر خود استفاده کنید.

در صحبت کردن با مادر داماد فروتن باشید

هنگام صحبت کردن با مادر داماد با حفظ احترام و ادب جواب سوال‌هایش را بدهید.فروتن و با لبخند حرف بزنید. ارتباط چشمی نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت. در هنگام حرف زدن مادر داماد بین کلام او نپرید و هر از گاهی با تکان دادن سر به آرامی و یا با گفتن کلمه بله حرف‌های ایشان را تصدیق کنید.

 

اگر دوست دارید درباره رسم و رسوم خواستگاری بیشتر بدانید پیشنهاد می‌کنم مقاله رسم مراسم خواستگاری در مشهد را مطالعه کنید.

رفتار دختر در مراسم خواستگاری

همراه خانواده خود آنها را بدرقه کنید

زمانی که خانواده داماد قصد ترک کردن منزل شما را دارند همراه پدر و مادر خود مهمانان را با لبخند مشایعت کنید. این کار نشان‌دهنده احترام به بزرگتر و مهمان می‌باشد.

برای قرار بعدی خانواده دختر تماس نمی‌گیرد.

پس از رفتن خواستگار منتظر تماس از جانب خانواده داماد باشید. هیچگاه خانواده شما نباید برای گرفتن جواب و ادامه جلسات خواستگاری پیش‌قدم شوند.

۳.۷/۵ - (۴ امتیاز)

2 پاسخ

  1. سلام من برای دختر خواستگاری من میام با خودش حرف
    می زند با می خواهم عاشق باشه می خواهم دوست دارد همسر من زندگی می کنید

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اشتراک گذاری :

پرداخت خیرات

امام علی‏ علیه السلام : طوبی لِمَن أحسَن إلَی الِعبادِ و تَزَوَّدَ لِلمَعادِ

خوشا به حال آن که به بندگان خدا نیکی کند و برای آخرت خود زاد و توشه برگیرد.

رزرو آسان مسجد

برای رزرو مسجد مورد نظرتان ، کافیست فرم را پر کنید تا همکاران ما برای ثبت رزرو  با شما تماس برقرار کنند

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید