مساجد اعتکاف مشهد

جدیدترین لیست مساجد اعتکاف مشهد ۱۴۰۳

فهرست

از جمله سنت‌های پسندیده پیامبر اسلام اعتکاف است. اعتکاف امری است مستحبی که به وسیله آن فرد به مدت سه روز در مسجد به عبادت می‌پردازد. در این مراسم مذهبی که عموما در ماه پر فیض رمضان خصوصا دهه آخر این ماه و ایام البیض ماه رجب(۱۳،۱۴ و ۱۵ رجب) برگزار می‌شود معتکلف با خواندن قرآن، نماز و گرفتن روزه کمی از بار گناهان خود را سبک می‌کند. لازم به ذکر است انجام اعتکاف در روزهای حرام جایز نیست. برخی از بزرگان ثواب اعتکاف کننده را با ثواب زیارت حج برابر می‌دانند. چنانچه در مشهد سکونت دارید در ادامه شما را با مهمترین مساجد اعتکاف مشهد آشنا می‌کنیم.

مساجد اعتکاف مشهد(لزوم مراسم اعتکاف)

لزوم اجرای مراسم اعتکاف در مشهد

هر روزه انسان ناگریز از امیال نفسانی و وسوسه‌های شیطانی است. برخی اوقات نیز سهوا فرد دست به گناهی می‌زند که بعضا از عواقب آن نا آگاه است. بنابراین جایز است چند روز از سال فرد با معبود خویش خلوت کرده و طلب بخشش و مغفرت نماید. 

به نوعی اعتکاف سبب صیقل دادن روح آدمی و سبک بالی او می‌شود. برای اعتکاف فرد باید علاوه بر آمادگی جسمی از لحاظ روحی نیز آمادگی داشته باشد. اعتکاف در هر مکانی و هر زمانی قابل انجام است اما بهتر است برای تمرکز بیشتر و دوری از وابستگی‌های دنیوی این کار در مسجد صورت گیرد. ۴۰ تا از بهترین مساجد اعتکاف مشهد ۱۴۰۳ در بخش بعدی ذکر شده است.

لیست مهم ترین مساجد مشهد

مشهد پایتخت معنوی ایران دارای مساجد متعددی در هر منطقه از شهر است. این مساجد با امکانات ویژه از جمله تهویه مناسب، آبدارخانه مجهز، جای پارک مناسب، روشنایی کافی، برپایی مراسم ترحیم در تمام روزهای هفته در سه نوبت، سرویس بهداشتی، کفشداری، آسانسور، سیستم سرمایشی و گرمایشی آماده پذیرایی از معتکفین برای امر اعتکاف است. مسجد قبا، مسجد هاشمیه،، مسجد الزهرا احمدآباد مشهد، مسجد توفیق، مسجد الرضا، مسجد المهدی مشهدو مسجد النبی بهترین مساجد اعتکاف مشهد هستند.

در این مساجد علاوه بر اعتکاف سایر مراسمات مذهبی مانند شب‌های قدر، عزاداری دهه‌های فاطیمه و اعیاد شعبانیه و عید مبعث برگزار می‌شود. برگزاری مراسمات ختم، هفتم، چهلم، سالگرد، عید اول و یادبود نیز در مساجد ذکر شده با شکوه هر چه بیشتر امکان پذیر است.

نقل و قول

اعتکاف این سنت پسندیده و مستحب باید در مکانی مقدس، پاک و به دور از هواهای نفسانی انجام شود. اعتکاف معمولا در ۱۰ روز آخر ماه رمضان و یا ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب انجام می‌شود. متعکفین این سه روز را باید روزه گرفته و به مناجات با خدا بپردازند تا بار گناهان سبک شده و روحشان تجلی بخشد.

مسجد بهترین محل برای تقرب به خدای یکتا و تطهیر کردن روح خود از گناه و آلودگی است. مسجد الزهرا احمد آباد، مسجد المهدی فلسطی، مشهد توفبق احمد آباد جزو مهمترین مساجد اعتکاف مشهد هستند.

لزوم رزرو مسجد در مشهد برای برگزاری انواع مراسمات

همانطور که گفته شد مساجد معروف مشهد آماده پذیرایی از مهمانان به منظور برگزاری مراسمات ترحیم است. شما باید چند روز قبل از مراسم توسط گروه‌های تشریفاتی مسجد مورد نظر را رزرو کنید. با رزرو مسجد مشهد علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه، شاهد برگزاری مراسمی آبرومند هستید. تشریفات شریف بهترین تیم تشریفاتی در مشهد است که سابقه ای ۲۰ ساله در امر برگزاری انواع مراسمات از جمله ترحیم دارد. پرسنل دوره دیده، مشاوره رایگان، پشتیبانی شبانه روزی، استفاده از مواد با کیفیت و برنامه ریزی دقیق از ویژگی‌های بارز این تیم حرفه ای است.

لیست مساجد اعتکاف مشهد

مسجد اعتکاف مشهد باید دارای امکاناتی نظیر وسعت بالا، سیستم تهویه مناسب، سیستم صوتی قوی، سرویس بهداشتی و سایر امکانات رفاهی باشد. چرا که حداقل سه روز معتکف باید در این مکان به طور مستمر حضور داشته باشد. جدول زیر مهمترین مساجد اعتکاف در شهر مشهد را به شما معرفی می‌کند.

شماره
نام مسجد
۱
مسجد امام رضا(ع)
۲
مسجد جواد الائمه
۳
مسجد الزهرا
۴
مسجد فاطیمه
۵
مسجد بلال
۶
مسجد توفیق
۷
مسجد چهارده معمصوم
۸
مسجد امام محمد تقی
۹
مسجد ۷۲ تن
۱۰
مسجد قبا
۱۱
مسجد امام حسین
۱۲
مسجد زینبیه
۱۳
مسجد پیغمبر
۱۴
مسجد عمار یاسر
۱۵
مسجد المهدی
۱۶
مسجد موسی بن جعفر
۱۷
مسجد المنتظره
۱۸
مسجد حضرت قائم
۱۹
مسجد امام خمینی
۲۰
مسجد ولی عصر
۲۱
مسجد امام حسین
۲۲
مسجد جمکران
۲۳
مسجد ابوذر
۲۴
مسجد فاطمه الزهرا
۲۵
مسجد رضویه
۲۶
مسجد حضرت اباالفضل
۲۷
مسجد النبی
۲۸
مسجد امیر المومنین
۲۹
مسجد امام علی
۳۰
مسجد امام هادی(ع)
۳۱
مسجد حضرت سید الشهدا علیه السلام
۳۲
مسجد امام جعفر صادق(ع)
۳۳
مسجد الغدیر
۳۴
مسجد باب الحوائج
۳۵
مسجد امام محمد باقر(ع)
۳۶
مسجد انصار المهدی
۳۷
مسجد سهله
۳۸
مسجد حضرت عباس(ع)
۳۹
مسجد اقصی
۴۰
مسجد خمسه طیبه

آدرس مساجد اعتکاف مشهد

در این بخش آدرس مهمترین مساجد اعتکاف مشهد را ذکر می‌کنیم.

  1. مسجد الزهرا مشهد: بولوار احمد آباد، بین بولوار رضا و ابوذر غفاری
  2. مسجد امام خمینی: ساعی ۲۳
  3. مسجد قبا در مشهد: بلوار خیام، نیش خیام جنوبی ۲۱
  4. مسجد عمار یاسر: وکیل آباد، دانش آموز ۱۷
  5. مسجد ولی عصر: توس ۸۵، بین انفرادی ۳ و ۵
  6. مسجد توفیق مشهد: بلوار احمد آباد، انتهای رضای ۹
  7. مسجد حصرت ام ابنین: رسالت ۹۰
  8. مسجد امیرالمومنین: پیروزی ۴۵
  9. مسجد موسی بن جعفر: پایداری ۲
  10. مسجد صاحب الزمان: شهرک غرب، ادیب نیشابوری ۳۷

جمع بندی

حال که با مهمترین مساجد اعتکاف مشهد آشنا شدید باید بدانید این مساجد علاوه بر اینکه آماده برگزاری مراسم اعتکاف هستند برای سایر مراسمات از جمله مجالس ترحیم تیز آمادگی دارند. شما باید به منظور رزرو هر یک از مساجد به گروه تشریفات شریف مراجعه نمایید. این تیم با مشاوره پیش از اجرای مراسم با توجه به بودجه، محل زندگی متوفی و بررسی امکانات مسجد، بهترین مسجد را برای شما رزرو کرده و صفر تا صد مراسم ترحیم از جمله پذیرایی از مهمانان، تهیه پک پذیرایی، استقبال، راهنمایی و بدرقه مهمانان، چاپ اعلامیه، کارت دعوت و بنر، سفارش تاج گل، رزرو مداح و گل آرایی میز ترحیم را بر عهده دارد.

پرداخت خیرات

سوالات متداول

تهران، کیش و برخی از شهرهای شمالی

  • عقد و عروسی
  • ختم، عید اول، چهلم، سالگرد و یادبود
  • تولد
  • همایش و سمینار
  • افتتاحیه
۵/۵ - (۱ امتیاز)

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اشتراک گذاری :

پرداخت خیرات

امام علی‏ علیه السلام : طوبی لِمَن أحسَن إلَی الِعبادِ و تَزَوَّدَ لِلمَعادِ

خوشا به حال آن که به بندگان خدا نیکی کند و برای آخرت خود زاد و توشه برگیرد.

رزرو آسان مسجد

برای رزرو مسجد مورد نظرتان ، کافیست فرم را پر کنید تا همکاران ما برای ثبت رزرو  با شما تماس برقرار کنند

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید