نکات میکاپ عقد و نامزدی

نکات میکاپ عقد و نامزدی

فهرست

لازم به ذکر است که بدانید در برگزاری مراسم عقد همه چیز ساده تر از عروسی باید باشد. مدل لباس، مدل مو و آرایش صورت. توجه داشته باشید در این روز باشکوه از انجام آرایش غلیظ جدا خودداری کنید.

هرچه میکاپ عقد ساده تر و ملایم تر باشد بیشتر به دل خواهد نشست. این مقاله شما را با ترفندهای آرایش نامزدی و عقد بیشتر آشنا خواهد کرد. دانستن این نکات انتخاب مدل میکاپ را برای شما راحت تر خواهد کرد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با انواع مدل‌های نوین میکاپ آرایش نامزدی آشنا شوید.

برای آشنایی با آداب و رسوم مراسم خواستگاری در مشهد و آداب و رسوم عروسی ایرانی اینجا کلیک نمایید.

میکاپ عقد ساده

لزوم میکاپ ساده در روز نامزدی

بی شک یکی از به یاد ماندنی ترین روزهای زندگی مشترک روز عقد بوده که عروس و داماد از مدت‌ها قبل برای این روز مهم برنامه ریزی می‌کنند. بنابراین داشتن ظاهری زیبا و فریبنده در این روز خاص بسیار مهم می‌باشد. گرفتن عکس‌های دو نفره برای یادگاری یکی از آیین‌های زیبای مراسم نامزدی و عقد می‌باشد. پس بهتر است با سبک آرایشی متفاوت در مراسم حاضر شوید. 
 
توصیه می‌شود برای آرایش نامزدی و عثد عقد از مدل‌های ساده و لایت استفاده کنید. این سبک آرایشی با عدم تغییر چهر شما، در عین زیبایی سنتان را نیز بالاتر نخواهد کرد. در صورتی که استفاده از میکاپ غلیظ باعث می‌شود سن شما بیشتر دیده شود. بنابراین آرایش ملیح و دخترانه بهترین انتخاب برای میکاپ عقد می‌باشد.

نکات مهمی که در آرایش عقد باید به آن توجه کنید

همانطور که گفته شدن از هرگونه تجملات و زیاده روی در میکاپ عقد خودداری کنید. چنانچه تمایل دارید خودتان در این روز آرایش کنید برای داشتن میکاپی زیبا و بدون نقص لازم است نکات زیر را به کار ببرید. ترفندهای زیر میکاپ شما را زیباتر و چهره تان را شاداب تر نشان خواهد داد.

نکات آرایش ابروها در میکاپ عقد

امروزه ابروهای تاتوشده و قاب بندی از مد افتاده و ابروهای پر و لیفت شده انتخاب مناسبی برای میکاپ عقد می‌باشند. در این گونه مراسمات بهتر است حالت طبیعی ابروهای خود را حفظ کرده و پس از لیفت کردن ابروها، با یک مداد هم رنگ ابرو اقدام به پر کردن قسمت‌های خالی ابروها کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم در روز عقد از رنگ کردن ابروها خودداری کنید. ابروها باید هم رنگ با موها بوده و یا اختلاف کمی داشته باشد.
آرایش ابروها در میکاپ عقد

نکات آرایش چشم‌ها در میکاپ عقد

چشم‌ها مرکز توجه صورت بوده و توجه به آرایش آن در میکاپ عقد از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. هرگز برای آرایش چشم‌ها در روز عقد از سایه‌های اسموکی، خلیجی، عربی و شاین استفاده نکنید. همواره سادگی بهترین گزینه می‌باشد. شما می‌توانید از سایه های روشن و ملایم همانند مرجانی، صورتی و کرمی برای آرایش چشم‌ها استفاده نمایید. 
 
مدل خط چشمی که برای میکاپ عقد انتخاب می‌شود باید کلاسیک و بدون دنباله باشد. نکته دیگر پرهیز از مژه مصنوعی بوده که چشم‌ها را غیر طبیعی جلوه خواهد داد. بهتر است از ریمل حجم دهنده، بلند کننده و ضد آب استفاده نمایید. چنانچه مژه‌های کم پشتی دارید می‌توانید از مژه تکی به تعداد کم استفاده کنید تا حالت طبیعی چشمایتان حفظ شود.
آرایش چشم‌ها در میکاپ عقد

نکات رنگ لباس در میکاپ عقد

یکی از نکات مهم در روز عقد، هماهنگی رنگ لباس و آرایش صورت می‌باشد. توجه به این نکته زیبایی چهره شما را دو برابر خواهد کرد.لباس روز عقد می‌تواند آبی آسمانی، طلایی، کرم، یاسی و صورتی باشد. هر رنگ لباسی که انتخاب می‌کنید حتما به تناسب رنگ میکاپ با رنگ لباستان توجه داشته باشید.
رنگ لباس در میکاپ عقد

استفاده از لوازم آرایشی مناسب میکاپ عقد

توجه داشته باشید از لوازم آرایشی سبک، با کیفیت و ضد آب استفاده کرده تا آرایش شما جلوه بیشتری داشته باشد و دیرتر خراب شود. کانتور،کانسلیر، کرم پودر، رژگونه، خط چشم، رژ لب، خط لب، سایه و پودر فیکس از مهمترین لوازم آرایشی برای میکاپ عقد می‌باشد.

نکات آرایش لب در میکاپ عقد

توجه ویژه به فرم آرایش لب و رنگ رژ لب انتخابی در تغییر چهره شما بسیار حائز اهمیت است. تنها ابزاری که برای آرایش لب‌ها در میکاپ عقد نیاز دارید، رژ لب متناسب با رنگ لباس(صورتی، هلویی، کالباسی)، خط لب همرنگ رژ لب و برق لب برای جلوه دادن به لب‌ها می‌باشد. استفاده از خط لب علاوه بر اینکه باعث می‌شود میکاپ بی نقصی داشته باشید می‌تواند فرم لب‌هایتان را نیز تغییر دهد.

 

آرایش لب در میکاپ عقد

نکات رنگ رژگونه در میکاپ عقد

در انتخاب رنگ رژگونه باید بدانید که این رنگ باید با رنگ رژ شما هم خوانی داشته باشد. همچنین بهتر است از رنگ‌های گرم و روشن که آرایش شما را دخترانه تر و طبیعی تر نشان بدهد همانند صورتی، مسی، گلبهی و هلویی استفاده کنید.

 

رنگ موی مناسب میکاپ عقد

پیشنهاد ما به شما این است برای روز مراسم عقد از تغییر رنگ موهایتان خودداری کرده و بگذارید رنگ طبیعی موهای خودتان باشد. در صورتی که تمایل دارید تغییری در رنگ مویتان ایجاد کنید حتما از رنگ‌های طبیعی و هماهنگ با رنگ پوستتان استفاده کنید. به هیچ عنوان رنگ‌های بلوند و خیلی روشن به دلیل تغییر فاحش چهره شما و بالاتر نشان دادن سن، برای میکاپ عقد توصیه نمی‌شود.
رنگ موی مناسب در میکاپ عقد

مدل موی مناسب میکاپ عقد

همانطور که می‌دانید انتخاب مدل مو به میزان بلندی مو، مدل لباس و نوع آرایش شما بستگی دارد. به طور کلی از مدل موهای ساده و باز در مراسمات عقد استقبال بیشتری خواهد شد. بنابراین از انجام شینیو‌ن‌های شلوغ خودداری کرده و تنها به یک اکسسوری مناسب و کوچک همانند تل مرواریدی و یا گیره متناسب با رنگ لباس بسنده کنید. همچنین اگر موهای بلندی دارید انجام بافت مو می‌تواند گزینه مناسبی برای مراسم عقد و نامزدی باشد.
مدل موی مناسب در میکاپ عقد

مدل‌های جدید آرایش نامزدی

ترجیحا برای آرایش نامزدی باید از مدل‌های اروپایی و کلاسیک که زیبایی چهره شما را بیشتر می‌کند استفاده نمایید. با استفاده از آرایش به سبک مدرن و البته ساده با پیاده کردن ترفندهای مختلف، علاوه بر پوشاندن نقاط ضعف صورت، نقاط قوت چهره شما تقویت خواهد شد. این تکنیک‌ها چهره شما را زیبا و طبیعی نشان خواهد داد. در ادامه چند مدل از بهترین میکاپ‌های آرایش نامزدی را مشاهده خواهید کرد.
مدل موی نامزدی(میکاپ عقد)
مدل موی نامزدی(میکاپ عقد)
مدل موی نامزدی(میکاپ عقد)

خدمات تشریفات شریف در خصوص برگزاری تشریفات عروسی در مشهد

  • رزرو سالن آرایشی
  • کرایه لباس عروس
  • رزرو آتلیه
  • رزرو تالار و باغ
  • گل آرایی ماشین عروس
  • تهیه شام عروسی
  • چاپ کارت دعوت
  • سفارش دسته گل عروس
  • هماهنگی با عاقد
  • رزرو دیجی خانم و آقا
  • انتخاب عکاس و فیلمبردار حرفه ای
  • اجاره ماشین عروس
  • سفارش کیک عروسی
  • تهیه اقلام پذیرایی از مهمانان
  • کرایه میز و صندلی 

برای کرایه میز و صندلی در مشهد اینجا کلیک نمایید.

جمع بندی

حال که در این مقاله با انواع مناسب میکاپ عقد آشنا شدید بهتر است برای برگزاری مراسم آبرومندانه با قیمت مناسب و استفاده از مواد مرغوب از تشریفات شریف بهترین برگزار کننده مراسم در مشهد استفاده نمایید.

راه‌های ارتباطی جهت مشاوره و ثبت سفارش:

 

برای اطلاع از نحوه تشریفات عروسی مشهد و آداب و رسوم عروسی ایرانی توسط تشریفات شریف این مقاله را مطالعه نمایید.

سوالات رایج

  1. تعیین تاریخ مراسم عقد
  2. خرید حلقه ازدواج
  3. کنار گذاشتن مدارک مورد نیاز
  4. خرید زیر لفظی برای عروس خانم
  5. تهیه لیست مهمانان
  6. دعوت مهمانان
  7. رزرو تالار
  8. تهیه اقلام سفره عقد
  9. رزرو آتلیه
  10. رزرو آرایشگاه
  11. خرید یا کرایه لباس عروس و داماد
  12. سفارش دسته گل عروس
  13. گل آرایی ماشین عروس

هزینه دیزاین حرفه ای سفره عقد با استفاده از مواد با کیفیت توسط تشریفات شریف در سال جاری از ۵۰۰ هزار تومان به بالا می‌باشد.

بله، برای مشاوره تخصصی با کارشناسان مربوطه با توجه به بودجه مورد نظر با شماره تماس ۰۵۱۳۱۸۸۶ حاصل نمایید.

امتیاز دهید

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اشتراک گذاری :

پرداخت خیرات

امام علی‏ علیه السلام : طوبی لِمَن أحسَن إلَی الِعبادِ و تَزَوَّدَ لِلمَعادِ

خوشا به حال آن که به بندگان خدا نیکی کند و برای آخرت خود زاد و توشه برگیرد.

رزرو آسان مسجد

برای رزرو مسجد مورد نظرتان ، کافیست فرم را پر کنید تا همکاران ما برای ثبت رزرو  با شما تماس برقرار کنند

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید