چکلیست مراسم افتتاحیه
برگزاری مراسم افتتاحیه فروشگاه یا هر مکان دیگری احتیاج به برنامهریزی دقیق و اصولی دارد.هدف اصلی از برپایی این مراسم معرفی محصول، فروشگاه و خدمات به طور مشخص برای مدعووین میباشد. نکته اصلی این است که برنامهریزی باید براساس بودجه و زمانبندی مشخص انجام شود. این موارد به شرح زیر میباشد:
۱.طراحی و چاپ تبلیغات
برای آشنایی مردم با فروشگاه و عرضه محصول خاص استفاده از یک یا چند مورد زیر ضروری میباشد:
- الف. چاپ کارت دعوت
- ب. نصب بنر تبلیغاتی در سطح شهر
- پ. تبلیغات به صورت ارسال پیامک انبوه
- ت. فراخوان در شبکههای مجازی
- ث. نصب بنر زمان افتتاحیه چند روز پیش از مراسم در محل افتتاحیه
- ج. چاپ برند فروشگاه بر روی ماگ یا خودنویس
- چ. اعلام برگزاری قرعهکشی در روزهای ابتدایی افتتاحیه
- ح. اعلام تخفیفهای باورنکردنی در روز افتتاحیه
- خ. استفاده از هنرمندان و افراد سرشناس در افتتاحیه به منظور تبلیغ بهتر
- د. دادن آگهی در سایتهای مربوط به حوزه فعالیت شما
- ذ. پخش تراکتهای فروشگاه در فرهنگسراهای محلی
۲.گلآرایی و بادکنکآرایی
دکور و دیزاین مراسم افتتاحیه ایده مناسبی برای جذب مخاطب است. این صحنهآرایی هرچقدر جذابتر باشد تاثیر بیشتری بر روی مشتریها خواهد گذاشت.
اگر به دنبال بادکنکآرایی حرفهای برای مراسم افتتاحیه خود در مشهد هستید پیشنهاد میکنم حتما مقاله بادکنکآرایی مراسمات را مطالعه کنید.
۳.مراسم آتشبازی در شروع و پایان افتتاحیه
انواع مراسم آتشبازی به صورت زمینی و هوایی مناسب مراسمات افتتاحیه میباشد. اگر به دنبال آتشبازی خیرهکننده مطابق با استانداردهای جهانی و مجوزدار در مشهد هستید حتما گروه تشریفات شریف را برای اینکار انتخاب کنید.
۴.تدارک کیک افتتاحیه
کیک افتتاحیه باید در ابعاد بزرگ و با آرم فروشگاه یا مکان تازهتاسیس سفارش دادهشود. این کیک پس از انجام مراسم به مهمانان داده میشود.
۵.آمادهسازی صحنه
تهیه میز سخرانی، میکروفن و سیستم صوتی قوی، پروژکتور یا ال ای دی برای پخش مراسم، موسیقی مناسب مراسم، صندلی برای مهمانان، تزئینات دکور و بادکنکآرایی، تهیه وسایل آتشبازی، کیک و چاقو برای برش کیک و نوشیدنی مناسب فصل از کارهای مهم پیش از اجرای مراسم میباشد. جهت برنامهریزی دقیق و اجرای به موقع کارها حتما از یک گروه تشریفاتی کمک بگیرید تا هیچ کاری از قلم نیفتد. تشریفات شریف با سابقه طولانی و پرسنل آموزشدیده در تمامی ساعات شبانهروز آماده خدمترسانی به شما همشهریان عزیز میباشد.
۶.تجهیزات صوتی و تصویری
بیشک هر مراسمی احتیاج به سیستم صوتی و تصویری قوی برای ارتباط برقرار کردن با مخاطب دارد. برای مراسم افتتاحیه میکروفون، باند صدا به تعداد نیاز، تجهیزات تنظیم صدا و پروژکتور به همراه پرده برای پخش مراسم به طور زنده و معرفی بهتر خدمات فروشگاه نیاز است.
۷.دعوت از قاریان و مجریان توانمند باتوجه به نوع مراسم شما
دعوت از مجری حاذق در پیشبرد هرچه بهتر مراسم افتتاحیه نقش بسزایی دارد. مجری باید با نظر و رای میزبان مراسم را به بهترین شکل اداره کند.
۸.تیم امنیتی
استفاده از تیم امنیتی برای جلوگیری از درگیری و خرابکاری احتمالی ضروری است. این افراد به طور مشخص از ورود افراد مشکوک به مراسم خودداری میکنند.
۹.فیلمبرداری و عکاس حرفهای
ثبت لحظات ناب در روز افتتاحیه تنها با استفاده از عکاس و فیلمبردار حرفهای امکانپذیر است. همچنین از این عکسها و فیلمها میتوان بعدا در سایت فروشگاه برای جذب مخاطب استفاده کرد. بهترین شیوه فیلمبرداری از این نوع جشنها هلیشات به دلیل دیدبهتر است.
۱۰.پذیرایی از مهمانان
یکی از بخشهای مهم مراسم افتتاحیه پذیرایی از مهمانان میباشد. این مرحله باید توسط پرسنل آموزشدیده و با استفاده از پکهای پذیرایی مخصوص گروههای تشریفاتی یا به صورت نوشیدنی مناسب فصل به همراه شیرینی و شکلات باشد.
جهت آشنایی با انواع پکهای پذیرایی مراسم افتتاحیه و اقلام استفادهشده در پکهای بهداشتی مقاله پک پذیرایی مراسم افتتاحیه در مشهد را مطلعه کنید.
۱۱.هدایای یادبود
تهیه هدیه یادبود به همراه لوگوی شرکت یا فروشگاه برای شرکتکنندگان در مراسم ایده جذابی است که علاوه بر یادگاری نوعی تبایغات نیز محسوب خواهد شد.
۱۲.آمادهبودن فوریتهای پزشکی
در صورت افتتاحیه در مکان کوچک جعبه فوریتهای پزشکی کافی است تا در صورت مصدومیت و آسیب مهمانان بتوان آنها را مداوا کرد. اگر قصد افتتاحیه مکانی بزرگ را دارید توصیه میکنم حتما یک تیم اورژانس را در محل مستقر کنید.
۱۳.وسایل تشریفات مهمانان به فرودگاه و هتل
استفاده از خودروهای تشریفاتی بهترین گزینه برای استقبال از مهمانان ویژه مستقر در هتل و یا فرودگاه میباشد. این کار به شما اعتبار ویژهای خواهد داد.
سپردن کار به یک تیم تشریفاتی
برنامهریزی و اجرای امور مربوط به مراسم افتتاحیه بدون کم و کاست و معطلی نیاز به کمک از گروه حرفهای و کاربلد دارد. گروه تشریفاتی شریف صفرتاصد مراسم را با استفاده از پرسنل دورهدیده و کاربلد در کمترین زمان و با کمترین بودجه انجام خواهد داد. تیم خدماتی تشریفات شریف در تمامی ساعات شبانهروز حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما خواهد بود.