همایش گردهمایی افرادی در یک جلسه با موضوع از پیش تعیین شده است که در سطح ملی، منطقهای یا محلی قابل برگزاری میباشد روشن است که هر چه همایش سطح بزرگ و فراگیرتر داشته باشد اهمیت آن افزایش مییابد.
بطور کلی چندان اهمیتی ندارد که همایش شما درباره چه موضوعی، با کدام اشخاص و در چه سطحی است زیرا هر کدام از آنان در موقعیت خودشان دارای ارزش هستند.
تهیه لیست هزینه های برگزاری همایش در اجرای همایش به بهترین نحو بسیار موثر است و با برنامهریزی دقیق میتوان تمام امور را به صورت منظم سامان داد.
مراسم افتتاحیه زمانی انجام میشود که شرکت و موسسات تازه تاسیس برای معرفی و تبلیغات کار خود مراسمی را تدارک میبینند. به منظور بالا رفتن کیفیت برگزاری وجود یک تیم قوی و باسابقه در این زمینه الزامی است.
در ادامه قصد داریم مهمترین ملزومات یک همایش برتر را بیان کنیم لذا میزبان میتواند هر کدام از اقدامات زیر را با توجه به نوع همایش و گستردگی آن انجام داده و تشریفات همایش را به صورت قانون مند سازمان دهد.
۱- هزینه ملزومات چاپی
سفارش و تهیه کارت دعوت، بروشور تبلیغاتی، بنر، استند، برگههای ثبتنام، مقاله گزیده از مباحث کنفرانس، اوراق نظرخواهی و مشورت و دیگر موارد در تمام همایشها بسیار اهمیت دارند بنابراین میبایست به هزینه تعداد و تکثیر آنها توجه نمود.
۲- تزئینات همایش
وجود عواملی که در جذابیت صحنه و مکان برگزاری همایش تاثیر بسزایی دارند از جمله: بادکنک آرایی، گل آرایی، طراحی دکور، آتش بازی، تولیدات رسانهای مرتبط با موضوع، چیدمان میز و صندلیها، استفاده از رنگهای شاد، بهرهگیری از شرشرههای رنگی و سایر اقدامات با توجه به میزان و نوع آن هزینه متفاوتی دارد.
۳- پذیرایی از مهمانان
استفاده از انواع پکهای پذیرایی در مجالس اداری و خانوادگی مدتی است به طرز چشمگیری افزایش یافته است.
در مطلب پکهای پذیرایی مرغوب تشریفات شریف میتوانید هر کدام از بستهها را با توجه به فصل و بودجه خود سفارش دهید.
پذیرایی نوشیدنی سرد و گرم، پک پذیرایی کیک، ناهار یا شام، استفاده از میوه فصل و از همه مهمتر حضور پرسنل پذیرایی مجرب و دوره دیده نیز در تعیین بخش از هزینه همایش نقش دارند.
۵- دعوت از سخنرانان و افراد شاخص
امروزه میزان اهمیت یک همایش یا هرگونه جلسه اداری را افراد حاضر در آنجا تعیین میکنند.
بدون شک سخنوران و افراد محبوب جامعه بهتر از افراد دیگر توان بدست گرفتن مجلس و صحبت درباره موضوع سیاسی، اجتماعی، اقتصادی یا فرهنگی را دارند لذا در اغلب تشریفات همایش خصوصی و در سطح ملی حضور این قبیل افراد ضروری است.
۸- هزینه فیلمبرداری و عکس برداری
هنر عکاسی و ضبط فیلم افزون بر تنوع زیاد نقش موثر و بااهمیت در ماندگاری خاطرات همایش در ابعاد محلی، ملی یا منطقهای دارد.
میانگین قیمت تهیه عکس و فیلم از همایش با توجه به تجربه و شهرت آتلیه یا عکاس مدنظر، آپشنهای پکیج انتخابی و دیگر موارد بررسی میشود.
۱۰- تیم امنیتی در همایش های بزرگ
در اغلب همایشهای بزرگ بدلیل حضور سران جامعه و افراد بانفوذ برقراری نظم و امنیت پایدار بسیار اهمیت دارد.
حضور یک یا چند تیم امنیتی آموزش دیده و نیرومند برای محافظت از افرادی که در همایش هستند یکی از اقدامات اصلی میزبان است ولیکن هزینههای زیادی را به دنبال دارد.
۱۰ دلیل مهم اعتماد به یک تیم تشریفاتی حرفهای
در ادامه به برخی از ویژگیهای مجموعه شریف که باعث تمایز آن از سایر شرکتها میشود را بررسی میکنیم:
۱- توانایی انجام کلیه وظایف تشریفات همایش در مشهد توسط پرسنل آقا و خانم آموزش دیده
۲- اجرای برنامههای هنری برتر توسط افراد هنرمند شامل شعبده بازی، سرود، موزیک، آکروبات و سایر موارد
۳- دعوت از قاریان قرآن، مداحان مشهور و استادان دانشگاه متناسب با موضوع تشریفات
۴- ایجاد کارت شناسایی و حضور و غیاب آنلاین مهمانان
۵- پذیرایی غذا و میان وعده ویژه توسط افراد آموزش دیده و بااخلاق
۶- مدیریت و نظارت دقیق و موشکافانه بر نحوه فعالیت کارکنان
۷- تامین نیروی انسانی مجهز اعم از حراست، تیم امنیتی، پرسنل خدماتی و سایر موارد
۸- هماهنگی با کادر درمان پیشرفته اورژانس در صورت نیاز
۹- جذب و تبلیغ اسپانسر یا حامی مالی همایش
۱۰- به ارمغان آوردن تشریفات همایش با کیفیت و خاطره انگیز برای میزبان و مهمانان
امروزه اجرای همایش، کنگره و دیگر مراسمها در زمینههای مختلف بسیار پرطرفدار است اما بدلیل زمان زیادی که آمادهکردن محل برگزاری تشریفات میطلبد بیشتر افراد آنرا به تعویق انداخته و از انجامش صرفنظر میکنند. تیم تشریفات شریف مشهد با سالها تجربه در برگزاری انواع تشریفات با بالاترین کیفیت آماده است تا همایش و دیگررویکردهای شرکت یا سازمانها را به شکلی خاص و متناسب با شان و منزلت آنها انجام دهد.