کارهای داماد قبل از عروسی

کارهای داماد قبل از عروسی

آقا دامادهای خوش تیپ که قصد دارید به زودی ازدواج کنید برای اینکه تمام وظایف اصلی خود را به بهترین نحو انجام دهید چک لیست کارهای قبل از عروسی ویژه شماست حتما مطالعه نمایید.
فهرست

هر چند تمام مراحل جشن عروسی و عقد خود را به یک تیم تشریفاتی حرفه‌ای سپرده  و باغ یا سالن‌های مجلل برای انجام آن انتخاب کنید از کارهای داماد قبل از عروسی نباید چشم‌پوشی کنید وآ‌ن‌ها را کوچک بشمارید.

رسیدن به روز موعود و دختره ایده‌آل‌تان گرچه زیبا و رویایی است اما نگرانی‌ و استرس‌های فراوانی را باید تجربه کرد تا به این مرحله رسید. آقا دامادهای گرامی شما می‌توانید با مطالعه این مقاله و در نظر داشتن چند وظیفه ساده اما مهم این زمان را به روز فراموش نشدنی زندگی خود تبدیل کنید.

اگر قصد دارید تشریفات عروسی خود را به گروه و افرادی بسپارید توصیه می‎شود از سوابق و توانایی آنان اطمینان حاصل کنید و برای مدیریت مراسم و درست انجام شدن کارها قرارداد معتبر و همراه با شرح جزئیات ببندید.

تشریفات عروسی ارزان در مشهد

برنامه ریزی برای جشن عروسی از ۳ تا ۶ ماه قبل

پس از توافق خانواده‌ها درباره مسائل اصلی و طی کردن دوران نامزدی اگر شناخت طرفین از یکدیگر کامل بود و مانعی وجود نداشت می‌توانند با دل خوش و ذوق برای برگزاری مراسم عروسی اقدام نمایند.

با توجه به تفاهم میان خانواده‌ها ممکن است هر خانواده کاری را برعهده گیرد.

به منظور رسیدن به تمام امور بدون استرس و نگرانی و نظم کارها توصیه می‌کنیم وظایف تقسیم‌بندی شده و از ۳ تا ۶ ماه قبل از روز موعود تدارک دیده شود.

ممکن است روز عروسی شما مصادف با ولادت باشد بنابراین بدلیل پیک کاری و تعطیلات بهتر است موارد اصلی موردنیاز نظیر رزرو تالار، خرید کت و شلوار داماد و متعلقات، رزرو آرایشگاه عروس خانم، هماهنگی با آتلیه، خرید گل از گل فروشی و سایر موارد زودتر آماده و هماهنگی انجام شود.

دقت کنید پیگیری دقیق این موارد نشانه عجول بودن عروس و داماد نیست بلکه آن‌ها قصد دارند برای بهترین روز زندگی خود همه چیز را از پیش مهیا و آماده سازند.

خرید جهیزیه که سنت قدیمی و محبوب میان خانواده‌هاست همچنان رایج است و توصیه می‌شود برای آگاهی از چگونگی خرید و سیدن به تفاهم برای تهیه لیست جهیزیه مطلب مربوط به این موضوع را از دست ندهید.

۱+۷ مورد از وظایف داماد در روز عروسی

در برنامه‌ریزی برای جشن عروسی اغلب تصور می‌شود آقای داماد دغدغه خاصی ندارد و نگرانی‌اش کمتر از عروس و سایر افراد می‌باشد اما طی نظرسنجی انجام شده حدود ۳۵ درصد از مردان تمام تلاش خود را می‌کنند تا روز عروسی به بهترین نحو برگزار شود در حالی که این میزان برای بانوان به ۲۵ درصد می‌رسد.

بنابراین نباید گفت که دامادها به مراسم عروسی اهمیت نمی‌دهند و آن‌را کوچک می‌پندارند.

شاید بدلیل همدلی و تفاهم نظر دختر و پسر باشد که امروزه جشن عروسی باشکوه و شادی برگزار می‌شود و هیچ کم و کاستی در آن وجود ندارد. در ادامه به منظور آشنایی با مهم‌ترین وظایف پسر در روز عروسی با ما همراه باشید.

۱- صحبت و همفکری با عروس خانم

هنگام مشورت و پرسیدن نظرات افراد ایده‌های خوب و جالبی ارائه می‌شود که خیلی بهتر می‌تواند مراسم را شکل داده و مهمانان را شاد و شگفت زده کند.

بنابراین توصیه می‌شود هیچ کاری را بدون نظرخواهی از عروس و خانواده‌ها انجام ندهید و از رزرو تالار گرفته تا سفارش دسته گل نظر او را بخواهید.

احترام گذاشتن به سلایق یکدیگر در همان ابتدای عروسی بیانگر عشق و محبت و توجه است و باعث می‌شود در مسائل کوچک و بیهوده بحث و دلخوری و اختلاف نظر پیش نیاید.

سالن زیبایی عروسی در مشهد

۲- بردن عروس به آرایشگاه

مراجعه عروس خانم به آرایشگاه چند ساعتی طول می‌‌کشد و معمولا آرایشگاه‌های معتبر و با سابقه بدون وقت قبلی اجاره ورود نمی‌دهند.

چنانچه تشریفات عروسی شما در شب برگزار می‌شود باید صبح تا ظهر وقتی را برای بردن عروس خانم به آرایشگاه بگذارید.

معمولا صحبت‎‌های مربوط اعتقادت و نوع پوشش و ظاهر عروس خانم در همان جلسات ابتدایی انجام می‌شود لذا در این مواقع لباس عروس و سایر موارد می‌بایست همانطور که از پیش تعیین شده باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از مطلب مفید و جذاب در جلسه خواستگاری چه سوالاتی بپرسیم؟ دیدن فرمایید.

۳- لباس دامادی خود را بررسی کنید

برای آقایان هیچ چیز مهم‌تر از پوشیدن کت و شلوار تمیز و متناسب با اندام و رنگ پوست‎شان در روز عروسی اهمیت ندارد به همین دلیل چک کردن لیست متعلقات کت و شلوار از بااهمیت‌ترین کارهای داماد قبل از عروسی محسوب می‌شود.

مردان در اغلب ملاقات رسمی مانند مصاحبه کاری و هنگام حضور در شرکت، تولد، ترحیم، خواستگاری، نامزدی و سایر موارد کت و شلوار می‌‌پوشند اما لباس دامادی اهمیت زیادی نسبت به سایر تشریفات دارد و بهتر است در انتخاب و خرید آن عروس خانم هراهتان باشد.

در روز عروسی پیراهن، جلیقه، کراوات، کت و شلوار و کفش و حتی جوراب خود را بررسی کنید تا چیزی از قلم نیفتاده باشد زیرا باید پس از رفتن به آرایشگاه آن‌ها را بپوشید و در مجلس عروسی خود بدرخشید.

علاوه بر لباس دامادی مردان می‌بایست به تمام ملزومات جزئی از جمله دکمه سر آستین و لوازمی که برای عروسی به همراه عروس خانم تهیه کرده‌اند مانند ساعت، حلقه، کفش و کمربند و دیگر متعلقات توجه کافی داشته باشند.

اجاره ماشین عروس در مشهد

۴- بردن ماشین عروس به کارواش و گل آرایی آن

امروزه هیچ عروسی بدون ماشین برگزار نمی‌شود و حتی اگر آقای داماد ماشین نداشته باشد معمولا از ماشین‌های کرایه‌ای استفاده می‌کنند البته تزیین و گل آرایی ماشین عروس از دیگر کارهای داماد قبل از عروسی که باید به شکل خاص انجام شود.

اگر ماشین شما مدتی است تمیز نشده و گرد و خاک زیادی دارد حتما سعی کنید زمانی را برای بردن آن به کارواش اختصاص دهید یا از فردی در خانواده خواهش کنید این کار را انجام دهید.

انواع مختلف گل آرایی و استفاده از بادکنک در تزیین ماشین عروسی توسط افراد ماهر قابل انجام است و از جمله آنها می‌توان به گل آرایی خطی، آبشاری، برگ توپی، شیپوری و تلفیق چندین رنگ با یکدیگر اشاره کرد که خلاقیت در انجام آن‌ها بسیار اهمیت دارد.

لازم به ذکر است چنانچه قصد دارید ماشین‌های گران قیمت نظیر بنز، بی ام وی، لامبورگینی و سایر موارد را گل‌آرایی کنید حتما سراغ روش بدون چسب بروید تا به رنگ بدنه ماشین آسیبی وارد نشود.

انواع دسته گل عروس

۶- دسته گل عروس فراموش نشود

حین انجام کارها از سفارش دسته گل به انتخاب عروس خانم و دریافت به موقع آن غافل نشوید.

دسته گل یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی یا اکسسوری است که در تمام روز باید همراه عروس باشد و زیبایی خاصی در ظاهر وی، عکس و فیلم‌های آتلیه، رقص و دیگر قسمت‌های جشن ایجاد می‌کند.

امروزه انواع دسته گل با تنوع بسیار زیاد قابل تولید است و انتخاب طرح، رنگ و نوع آن متناسب با سلیقه عروس و داماد، رنگ تم و چیدمان سفره عقد، لباس ساقدوش‌ها و نوع آرایش و لباس عروس متفاوت است.

۷- رفتن به آرایشگاه

در زمان های گذشته تنها بانوان برای عروسی خود آرایش مختصری می‌کردند اما امروزه یافتن مکانی که کارکنان آن بتوانند موهای داماد را به زیبایی کوتاه کرده و بیارایند یکی دیگر از دغدغه‌های قبل از جشن عروسی است.

چنانچه شما از آن دسته دامادهای حساس هستید و نیاز به گریم به همراه پیرایش دارید توصیه می‌شود از قبل وقت گرفته و زمان خود را با گریمور و آرایشگر موردنظرتان تنظیم نمایید.

دقت کنید گریم نه آرایش زیرا آرایش مخصوص خانم‌هاست و مردان بدان احتیاجی ندارند و تنها لازم است یک فرد آموزش دیده و ماهر زیبایی‌های چهره آنان را افزایش و عیوب مختصر چهره را کاهش دهد.

گریمور خوش اخلاق و سازمان دهنده بر امور می‌تواند استرس داماد را کاهش داده و روزی سرشار از انرژی برایش رقم بزند.

۸- رفتن به آتلیه

یکی از رسوم اساسی که جزو کارهای مهم داماد قبل از عروسی می‌باشد دریافت ماشین تزیین شده و رفتن به دنبال عروس خانم برای حضور در آتلیه است.

این بخش از اقدامات قبل عروسی آن‌قدر اهمیت دارد که برخی زوجین قید مراسم عروسی آنچنانی را می‌زنند اما حتما به آتلیه مراجعه کرده و عکس‌های دونفره جذاب و عاشقانه را از دست نمی‌دهند.

توجه داشته باشید فضای عکس گرفتن مناسب و دمای هوا معتدل باشد. در صورت وجود هوای گرم پس از مدتی گریم داماد و آرایش عروس خانم بدلیل عرق کردن تغییر می‌کند.

در انتخاب آتلیه مناسب و باسابقه از اطرافیان کمک بگیرید و سخت سلیقه باشید. چندین عکس جذاب و خلاقانه بر هزاران عکس بی کیفیت و نامناسب ارجحیت دارد بنابراین کیفیت کار را در نظر بگیرید و زمان خود را بیهوده تلف نکنید.

در صورتی که تمایل دارید با هزینه کم بهترین روز زندگی خود را خاطره انگیز و فراموش نشدنی برگزار کنید مطالعه مقاله مرتبط تشریفات عروسی ارزان در مشهد را از دست ندهید.

۹- رفتن به محل تالار 

در هنگام رانندگی برای رسیدن به تالار و شروع جشن از همسر تلاش کنید با سخنان مطلوب و دلپذیر از همسر خود تعریف کنید و به وی یادآور شوید که چقدر زیبایی اش افزایش پیدا کرده است.

این سخنان علاوه بر بروز احساس عشق و محبت، اعتماد بنفس را افزایش می‌دهد و عروس و داماد را برای گذراندن یک روز خاص در کنار یکدیگر آماده می‌کند.

برگزاری مراسم عروسی در مشهد

کمال تشکر را داریم که تا پایان مطلب کارهای داماد قبل از عروسی ما را همراهی نمودید.

امیدواریم با عمل به نکات و باید و نبایدهای ارائه شده بهترین روز زندگی خود را کرده و پس از گذشت سالیان دراز از زندگی مشترکتان با یکدیگر همواره از این روز خاطره انگیز با خرسندی و اشتیاق یاد کنید.

امتیاز دهید

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اشتراک گذاری :

پرداخت خیرات

امام علی‏ علیه السلام : طوبی لِمَن أحسَن إلَی الِعبادِ و تَزَوَّدَ لِلمَعادِ

خوشا به حال آن که به بندگان خدا نیکی کند و برای آخرت خود زاد و توشه برگیرد.

رزرو آسان مسجد

برای رزرو مسجد مورد نظرتان ، کافیست فرم را پر کنید تا همکاران ما برای ثبت رزرو  با شما تماس برقرار کنند

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید